Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden kopen bij ActiVite in Actie voor Oekraïne

  1. Deze veiling wordt georganiseerd door Stichting ActiVite om hiermee geld te verzamelen voor twee organisaties die (ouderen)zorg in Oekraïne leveren. 
  2. ActiVite profiteert niet van deze veiling, al het opgehaalde geld wordt gedoneerd aan de twee organisaties. Overheadkosten zijn voor rekening van ActiVite of voor een van onze leveranciers. 
  3. Ons veilingproces is eerlijk. Het proces is zo transparant mogelijk. 

Account

  1. Als je 18 jaar of ouder bent, kun je een gebruikersaccount aanmaken voor de veilingsite.
  2. Vermeld daarbij je correcte naam, adres en andere gevraagde gegevens.
  3. Je kan je gegevens en instellingen aanpassen via je gebruikersaccount.

Privacy

  1. Bied je mee, dan wordt jouw echte naam getoond bij die veiling. Dat betekent ook dat iedereen kan zien wie meebiedt op een veiling. Je naam wordt dan ook op meerdere plaatsen getoond.
  2. We gebruiken je emailadres om je te laten weten of je hebt gewonnen, of bijvoorbeeld bent overboden.
  3. De gegevens die je achterlaat om een account aan te maken, gebruiken wij niet voor andere doeleinden dan communicatie rondom deze veiling. 

Betaling

  1. Prijzen staan niet vast, maar variëren als gevolg van het veilingproces. De uiteindelijke prijs wordt bepaald door het winnende bod. 
  2. Als je veiling wint, ben je verplicht die te betalen. Je hebt daar een week de tijd voor. Als er binnen die week niet betaald is, gaat het item naar de een na hoogste bieder. 
  3. Betalingen gaan via de veilingsite, met de Mollie-applicatie. Mollie rekent voor iedere betaling transactiekosten, die per methode verschillen. Overzicht van die kosten vind je hier: https://www.mollie.com/nl/pricing

Looptijd

  1. De sluitingsdatum verschilt per item. Op de site is duidelijk aangegeven wanneer het item  sluit. Op 1 juni 2022 sluit de gehele veiling en dus ook alle items. 
  2. ActiVite behoudt zich het recht voor de looptijd van een item aan te passen. 

Afhandeling 

  1. Win je een product, dan nemen we na betaling contact met je op om het product bij jou te krijgen. Lukt het niet om hiervoor een passende afspraak te maken, dan vragen wij de aanbieder van het product dit bij het hoofdkantoor van ActiVite af te leveren, waar jij het kunt ophalen. 
  2. Win je een dienst of activiteit, dan brengen we je na betaling in contact met de aanbieder. Jullie prikken samen een locatie en tijd. Lukt dit niet, dan is de aanbieder verplicht drie momenten aan te bieden waaruit de koper moet kiezen. Kiest hij of zij niet, dan vervalt het aanbod. Koper krijgt de betaling niet vergoed. 
  3. Als je een workshop wint, ben je zelf verantwoordelijk een locatie te regelen (in overleg met de aanbieder). Vaak zal dat bij je thuis zijn, maar dat kan bijvoorbeeld ook buiten zijn. 
  4. Win je een activiteit met toegangskaarten, dan is ActiVite er verantwoordelijk voor dat je de kaartjes digitaal dan wel fysiek op tijd ontvangt.